Önskar fler admins till CS 1.6 servern
paddington Föreningsmedlem
6 maj, kl. 18:01   #0
Finns det möjlighet att öppna upp admin ansökan till 1.6 servern. För att få in fler aktiva admins. För jag upplever (är inte guds bästa barn själv) att många
ignorerar reglerna om vilken site man skall gå till lite för ofta. På Dust2 så finns det väldigt ofta stammisar som springer B, kastar granater och rushar ner mörka för att sedan gå CW. Det känns som att
det borde vara förbjudet om lagets bombman valt att gå A-site :/

Och väldigt populärt att stå med AWP utanför A-hus och zooma enda tills laget gått CW och plantat/tagit över A-siten själva. Först då börjar personen med AWP röra på sig från A-hus/T spawn.
Många av de aktiva admins har fullt upp nästan varje dag de är inne och spelar. Och tycker inte att West och Gips skall behöva sköta allting själva. Vi skulle verkligen behöva ha in lite fler praktik-admins på servern.

•Undrar också om det finns någon behörighet man kan tilldela vanliga spelare, så att vi har några stammisar som kan byta kartor när det behövs utan att en vanlig GG admin är online på servern.

Som sista ord utan att försöka trampa någon på tårna så skulle jag vilja be en snäll bön. Om att återge PERMANENT admin behörigheten. Han har vad jag vet gjort ett väldigt långvarigt och troget spelande genom åren.
Och oavsett vad man har haft för dispyter mellan vardera, så kan kanske 2025 vara året då man gör en ny start och lägger ner stridsyxan. :)

Väl mött
/Björnen
0 poäng  
Gips Föreningsmedlem
6 maj, kl. 19:08   #1
Bra skrivet Björnen Jag vill också ha tillbaka permanent. Björnen vet att du har varit tillfrågad förut, men kan inte du tänka dig bli admin? :)
0 Poäng  
starmo Föreningsmedlem
6 maj, kl. 21:33   #2
Håller med Björnen!
Vi få admins som är inne har svårt ibland att ha kolla på alla.
0 Poäng  
7 maj, kl. 17:49 , Redigerad 9 maj, kl. 18:55   #3

Gips skrevBra skrivet Björnen Jag vill också ha tillbaka permanent. Björnen vet att du har varit tillfrågad förut, men kan inte du tänka dig bli admin? :)

Tack Gips, jag hoppas att Harley eller Alex ändrar det beslutet om Permis. För han var aktiv,social,stort inflytande på serverns stämning varje dag och svarade nästan alltid snabbast i Forumet.
Jag var admin 2023 om jag inte säger fel, tror det var Permanent som ordnade det också. Spelade mycket vid den tiden och hamnade sedan i en depression vilket gjorde att jag gick under jord... 2024 kom jag tillbaka
och började spela igen, men då var behörigheten borta.

starmo skrevHåller med Björnen!
Vi få admins som är inne har svårt ibland att ha kolla på alla.

Starmooooo :D. Ja det är ett tungt jobb att vara admin. Att njuta av spelet samtidigt som man skall hålla koll på sitt lag, motståndarlaget och regelbrott.
Och diverse sysslor som följer med att vara admin på servern.

Jag hoppas att man väljer att ta emot den hjälp som många medlemmar och spelare kan erbjuda. Och att vi får in lite prov admins som kan stötta upp och hjälpa till att hålla servern levande även under sommaren. :)
0 Poäng  
Harley Spelansvarig
11 maj, kl. 12:44 , Redigerad 11 maj, kl. 12:50   #4
Beslutet? Det finns inga beslut ang Permanent. Det va hans eget val att sluta pga att han blev förbannad på mig och tyckte att jag kunde dra åt helvete. Jag har aldrig haft problem med honom och vill han tillbaka så kommer han tillbaka. Och som du sa så har han gjort en väldigt bra jobb i många år,,

Du har ju själv var admin så du är välkommen tillbaka om du vill det..
Det är bara att skriva till mig så fixar vi det..

Jag har ställt frågan massa gånger bland admins ang tips på spelare som kan passa som admins men gensvaret är sämre än riktigt dåligt tyvärr.

Så antingen får spelande admins börja engagera sig i frågan och blir det inget svar så lägger jag upp en tråd där folk får visa sitt intresse.
0 Poäng  
Gips Föreningsmedlem
12 maj, kl. 19:03   #5
Mjo det är svårt att hitta bra kandidater
0 Poäng  
CALEEEEE Föreningsmedlem
I förrgår, kl. 17:08   #6
Finns inga bra admins, finns inga bra kandidater, dvs vi är ett gäng oduglingar! ;)

Gillar din ide Björn med att kunna byta map, det är inga problem att lägga in i serverconfigen att enbart byta map, enbart kicka, enbart lyssna i admin voice osv. MEN om det nånsin kommer att hända är en helt annan sak, Det finns 3 månaders mappönskningar i forumet som ännu är obesvarade, så gissar det tar tid? :D
0 Poäng  
I förrgår, kl. 17:08   #7
Harley skrevBeslutet? Det finns inga beslut ang Permanent. Det va hans eget val att sluta pga att han blev förbannad på mig och tyckte att jag kunde dra åt helvete. Jag har aldrig haft problem med honom och vill han tillbaka så kommer han tillbaka. Och som du sa så har han gjort en väldigt bra jobb i många år,,

Du har ju själv var admin så du är välkommen tillbaka om du vill det..
Det är bara att skriva till mig så fixar vi det..

Jag har ställt frågan massa gånger bland admins ang tips på spelare som kan passa som admins men gensvaret är sämre än riktigt dåligt tyvärr.

Så antingen får spelande admins börja engagera sig i frågan och blir det inget svar så lägger jag upp en tråd där folk får visa sitt intresse.

Tack för det öppna svaret Harley, uppskattas verkligen! Visste inte alls att han sagt så till dig, tråkigt men får försöka övertala honom att sluta med det där gubb grollandet och spela för ha kul istället :D

Tråkigt att det är så få som är intresserade, och som stämmer in på det ni söker. Förhoppningsvis så kan vi få in 2 - 3 stycken nya med tiden. Det brinner ju inte, men alltid skönt att ha någon GG inne på servern
som kan byta karta, påminna om regelverket och visa sin närvaro. Spelet flyter ofta mycket bättre och blir mycket roligare ju fler som är inne och pangar.

Pillade ihop en "meny" som man kan använda som admin. Ingenting fancy bara praktiskt att ha. Har inte testat eftersom jag inte är admin i dagsläget. Men kopierade från min gamla
admin cfg. Så de flesta bör fungera. Tänkte det kan underlätta för dom som är äldre eller bara vill ha en lättare spel kväll framför sig och samtidigt kunna vara GG/admin utan att det skall kännas som att
man måste ha allting i huvudet.

?
0 Poäng  
UDDA Föreningsmedlem
I förrgår, kl. 17:28 , Redigerad I förrgår, kl. 17:29   #8
Bring Back Permis! ^3
0 Poäng  
Jocke Föreningsmedlem
Igår, kl. 12:05   #9
Sluta spela svårflörtad nu Permis, vi alla vet hur lätt du e på foten annars ;)
0 Poäng  
Logga in

Från forumet
Önskar fler admins till CS 1.6 servern
Counter-Strike 1.6 • Svar 9
Visningar 448 • Aktiv Igår, kl. 12:05
Demo?
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 101 • Aktiv I förrgår, kl. 17:10
Svenska kartor
Counter-Strike 1.6 • Svar 0
Visningar 81 • Aktiv I förrgår, kl. 13:23